Pedagoški metod Marije Montessori: Primjena u odgojno-obrazovnom radu
Njene obrazovne metode su i danas u primjeni u velikom broju državnih i privatnih škola širom svijeta.
Marija Montessori (ital. Maria Montessori) rođena 31.08.1870. u Kjaravaleu, u Italiji. Preminula je 06.05.1952. u Nordviku, u Holandiji. Bila je talijanska liječnica, obrazovni radnik i pedagog, filozof i humanista; najpoznatija je po svom obrazovnom sistemu „Montessori“, koji se odnosi na djecu od rođenja do adolescencije.
Njene obrazovne metode su i danas u primjeni u velikom broju državnih i privatnih škola širom svijeta. Maria Montessori isticala je da su rani odgoj i obrazovanje, uz poticaje i interakciju, jedna od pretpostavki za razvoj mozga.
Smatrala je da sposobnosti koje djeca steknu u ranom djetinjstvu imaju važnu ulogu u razvijanju uravnoteženog, poduzetnog i kompetentnog ponašanja. Naglašavala je važnost poštovanja djeteta, njegove slobode samoizražavanja te odgoja i obrazovanja putem osjetila i pokreta. Vjerovala je da je za dobar odgoj djeteta jednako važna i brižljivo pripremljena okolina i aktivnosti koje razvijaju sve dječje sposobnosti, kreativnost, neprestano istraživanje, stjecanje novih znanja i prilagođavanje promjenama.
Smatrala je da se potrebe djeteta mijenjaju s promjenama društva te je upozoravala kako mi odrasli moramo toga biti svjesni i omogućiti djetetu da se s tim promjenama nosi.
Montessori metoda nastao je iz stanovišta da ako djetetu otklonimo sve neprijatnosti s puta, ako ga služimo i previše ga razmazimo, oduzimamo mu iz ruku kontrolu nad sopstvenim životom. Dijete možemo da sputamo našom prevelikom ljubavlju.
Život i djelo Marije Montessori i danas plijeni pozornost roditelja, odgajatelja, učitelja, psihologa, pedagoga, liječnika, defektologa – jednako kao i prije više od stotinu godina kada je osnovana prva dječja kuća Marije Montessori.
Ciljna grupa
· profesori razredne nastave redovnih škola,
· defektolozi,
· odgojitelji/-ce iz predškolskih ustanova,
· psiholozi,
· pedagozi i drugim stručnim suradnicima u odgojno-obrazovnom procesu.
· Osobe koje žele steći nove kompetencije i/ili dopuniti postojeća znanja i vještine
Treneri/ predavači
Milica Erceg, dipl. prof i Danijela Dapčević, dipl. pedagog iz Škole za osnovno i srednje obrazovanje „Milan Petrović“ Novi Sad
Broj polaznika - minimalno 20, maksimalno 30
Trajanje obuke 12 sati
Termini provođenja 08. i 09.04.2017.
Certifikat/uvjerenje SEC certifikat o sudjelovanju u programu neformalne obuke u trajanju od 12 sati
Cijena 130,00 KM (uz popust od 20% za grupne prijave)
Cilj obuke
Opšti ciljevi programa su:
•Unapređenje i obogaćivanje odgojno-obrazovnog rada metodologijom proisteklom iz Montessori pedagogije
•Upoznavanje učesnika s općim pojmovima i načelima rada po Montessori metodu i mogućnostima njihove direktne primjene u odg. obr. radu s djecom redovne populacije i djecom s poteškoćama u razvoju.
Specifični ciljevi programa:
•Informiranje učesnika o osnovnim načelima odgojnog rada po Montessori pedagogiji
•Upoznavanje učesnika s osnovnim pravilima ponašanja u Montessori učionici i ulogom Montessori nastavnika
•Predstavljanje Montessori didaktičkog materijala učesnicima kroz direktnu prezentaciju njihove upotrebe.
•Prenošenje iskustva primjene navedenog metoda u radu s djecom sa posebnim potrebama.
Kontakt osoba: Svjetlana Mamić +387 51 321 600
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.