Smanjenje troškova bolovanja i drugih vrsta izostanaka uposlenika

19.12.2019. 12:03 / Izvor: Akta.ba
Smanjenje troškova bolovanja i drugih vrsta izostanaka uposlenika

Veliki broj poslodavaca sumnja na "lažna" bolovanja kao glavni problem povezan s izostancima.

Smanjenje troškova bolovanja i drugih vrsta izostanaka uposlenika
 

Datum održavanja: 29.01.2020., Sarajevo
Predavači: Damir Kovačević, MBA i Sandra Ćupurdija, MBA

Rezervišite svoje mjesto i iskoristite pogodnosti rane prijave!

 

VIŠE INFORMACIJA I PRIJAVA!

Veliki broj poslodavaca sumnja na „lažna“ bolovanja kao glavni problem povezan s izostancima. No, da li je to zaista tako? Izostanak uposlenika iz radnih procesa (Apsentizam)  ima poguban uticaj na troškove i sveukupnu produktivnost kompanija. Međutim, poražavajuća činjenica je da se ovim problemom malo kompanija sistematski bavi.

Pojam apsentizam obuhvaća sve vrste privremenih izostanaka uposlenika iz radnih procesa, od bolovanja i kašnjenja na posao do zakonom propisanih slobodnih dana i godišnjih odmora. Kombiniranje različitih vrsta apsentizma stvara sinergijski efekt koji rezultira niskom produktivnošću rada.

Prema istraživanjima 35% bruto plaća odlazi na rad koji se nikada ne obavi, što apsentizam svrstava u drugi po redu najveći trošak rada, odmah iza isplate plaća.  U praksi se pokazalo da visoka stopa izostanaka uposlenika potiče visoku fluktuaciju postojećih uposlenika i smanjuje atraktivnost poslodavca za nove uposlenike. Obzirom da se u okruženju javlja problem nedostatka uposlenika i da će se zbog iseljavanja i loše demografske strukture taj problem samo još više produbljivati, kompanije  su prinuđene uvoditi inovativne metode u poslovnom upravljanju, a da ne ugroze svoj položaj društveno odgovornog poslodavca.

 

Prema zadnjem istraživanju, a koje je obuhvatilo regiju,  problem apsentizma iskazan u brojkama u izgleda ovako:

✓ 84% uposlenika efektivno radi  manje od 7,5 sati dnevno
✓ Više od 13,5 dana bolovanja po svakom radniku godišnje (prosjek EU 7,4 dana)
✓ 39% uposlenika traži  nekoliko sati izostanka više od 20 puta godišnje
✓ 40,7%  uposlenika koriste pauzu duže od 59 minuta na dan
✓ 42% uposlenika traže slobodan dan više od 10 puta godišnje

Ukupan broj dana izostanka po svakom radniku u prosjeku iznosi 51,3 radna dana godišnje

Zbog svega nabrojanog, upravljanje apsentizmom postaje neophodan poslovni proces ako kompanija namjerava ostati konkurentna na tržištu. Činjenica da 73% poduzeća u EU ima uspostavljen neki od modela upravljanja apsentizmom jasno pokazuje da se poslodavci u BiH također moraju početi sistematski baviti ovom problematikom.

Kako se može upravljati ovim pojavama uz istovremeno unaprjeđivanje organizacijske kulture i kako su taj problem rješavale kompanije u našem najbližem okruženju, moguće je doznati kroz jedinstveni seminaru koji se po prvi put organizira u našoj zemlji.

Predavači na seminaru dolaze iz Instituta za upravljanje apsentizmom iz Zagreba, jedine institucije na području Jugoistočne Europe koja se profesionalno bavi upravljanjem izostancima uposlenika.

 

Teme seminara:
✓ Izostanak uposlenika iz radnog procesa;
✓ Stvarni uzroci apsentizma;
✓ Vrste izostanaka iz radnog procesa;
✓ Mjerenje i analiza apsentizma;
✓ Osnovni alati za upravljanje apsentizmom.

 

Po završetku seminara polaznici će biti upoznati s metodama kako da:
✓ Uštede na troškovima bolovanja i drugih izostanaka uposlenika;
✓ Spriječe nastanak sudskih procesa;
✓ Identificiraju neodgovorne radnike koji zloupotrebljavaju bolovanje;
✓ Izmjere i prate izostanke uposlenika sa posla;
✓ Poboljšaju efikasnost organizacije.

 

Seminar je namijenjen:
Seminar je namijenjen svim razinama menadžmenta sa područja upravljanja ljudskim resursima, zaštite na radu, pravnih poslova i kontrole i obračuna plaća. Također se preporučuje vlasnicima i menadžerima malih i srednjih poduzeća koja nemaju jasno razgraničenu funkciju upravljanja ljudskim resursima.

 

Cilj seminara:
Stjecanje osnovnih znanja i vještina potrebnih upravljanje izostancima uposlenika iz radnog procesa (upravljanje apsentizmom).

 

PREDAVAČI

Damir Kovačević, MBA

Osnivač i dopredsjednik Instituta za upravljanje apsentizmom svoju karijeru započeo je kao manager u internacionalnoj osigurateljnoj tvrtki zadužen za istraživanje i razvoj. Nakon 11 godina rada u korporaciji, početkom 2010. godine počinje se baviti poslovnim savjetovanjem u području upravljanja apsentizmom i postaje  prvi stručnjak za navedeno područje u jugoistočnoj Europi. Obnašao je dužnost predsjednika i člana upravnih vijeća više zdravstvenih ustanova u Hrvatskoj a u periodu 2014. – 2015. bio član stručne skupine za reformu zdravstvenog osiguranja Republike Hrvatske.

Autor je jedinstvene metodologije upravljanja apsentizmom uz pomoć koje je moguće postići značajne uštede u poslovanju uz istovremeno poboljšanje organizacijske kulture. Objavio je veći broj radova na temu upravljanja izostancima uposlenika iz radnog procesa, te aktivno djeluje kao specijalni savjetnik brojnih organizacija u široj regiji.

Završio je poslijediplomski studij Executive MBA na Cotrugli Business School u Zagrebu.

 

Sandra Ćupurdija, MBA

Dugogodišnji samostalna konzultantica na području upravljanja ljudskim potencijalima koja svoje iskustvo „duguje“ radu na visokim pozicijama u vodećim hrvatskim i međunarodnim kompanijama u različitim poslovnim sektorima. Radila je u korporativnom sektoru za ljudske potencijale INA Grupe i MOL Grupe, gdje je u izazovnom međunarodnom okruženju sudjelovala u mnogim projektima vezanim uz moderniziranje načina upravljanja ljudskim potencijalima, uvođenja organizacijskih noviteta, poboljšanja angažiranosti uposlenika i smanjenja troškova vezanih za poslovanje. To je uključivalo rad na različitim razinama managementa, od strateškog do operativnog, sudjelovanje u projektima vezanim za različite razine upravljanja ljudskim potencijalima, od administrativne do strateške, zbog čega je dobro upoznata s izazovima s kojima se suočavaju različite organizacije.

Nakon bogate korporativne karijere započinje raditi kao poslovni savjetnik, a 2017. godine, postaje predsjednica Instituta za upravljanje Apsentizmom iz Zagreba.

Diplomirala je na Pravnom fakultetu u Zagrebu, a školovanje nastavlja na Cotrugli Business School, gdje stječe titulu MBA.

 

MJESTO I VRIJEME ODRŽAVANJA SEMINARA

SYS Company edukacijski centar 

Adresa: Zmaja od Bosne 12C (Kubus C), 71000 Sarajevo
Vrijeme: 29. januar 2019. godine., 10-17h

 

CIJENA

Kotizacija za učešće na seminaru Smanjenje troškova bolovanja i drugih vrsta izostanaka uposlenika iznosi 395,00 KM (+17% PDV). Cijena kotizacije za rane prijave do 17. januara 2019. godine iznosi 355,00 KM (+17% PDV).

U slučaju prijave 3 i više učesnika iz iste organizacije/kompanije, cijena po učesniku je 315,00 KM (+17% PDV).
U slučaju prijave 5 i više učesnika iz iste organizacije/kompanije, cijena po učesniku je 280,00 KM (+17% PDV).

​Cijena uključuje:
✓ Učešće na seminaru
✓ Dokumentacija i nastavni materijali u printanoj formi
✓ Materijal za pisanje
✓ Potvrdu o učešću na seminaru
✓ Osvježenje na pauzama i zajednički ručak

 

VIŠE INFORMACIJA I PRIJAVA!

Sve dodatne informacije moguće je dobiti putem:
E-mail: edu@sys.ba, Tel: 033 931 000

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Najave