Amra Šurković: Sa novim izazovima, došle su i nove mogućnosti

06.07.2020. 07:55 / Izvor: Akta.ba
Amra Šurković: Sa novim izazovima, došle su i nove mogućnosti

Predstavništva njemačke privrede u BiH ( AHK ) realizuje seriju intervjua pod motom "Kako je počelo? Kako je trenutno? Šta dolazi? Šta ostaje?".

Predstavništva njemačke privrede u BiH ( AHK ) realizuje seriju intervjua pod motom "Kako je počelo? Kako je trenutno? Šta dolazi? Šta ostaje?" s upravnim odborom i drugim ličnostima iz njemačko-bosanskohercegovačkog privrednog života.

U nastavku su četiri pitanja za Amru Šurković, direktoricu DEinternational d.o.o.

Kako je počelo?

Dolaskom krize uzrokovane virusom COVID-19 suočili smo se, kao i svi ostali, sa nekoliko novih izazova. U veoma kratkom vremenskom periodu bilo je potrebno „prekrojiti“ aktivnosti i projekte koji su se trebali održati baš u tim prvim mjesecima.

Takođe je bilo potebno brzo reagovati i donijeti odluku o mjestu i načinu poslovanja našeg tima, a u skladu sa trenutnom situacijom, te preporukama datim poslodavcima od strane odgovornih institucija, a prvenstveno iz zdravstvenih razloga. Stoga smo u kratkom vremenskom roku donijeli odluku za prelazak na rad od kuće. Digitalna transformacija, nove tehnologije i način komuniciranja, koji smo uvodili paralelno sa početkom krize, nam je olakšala organizaciju i realizaciju poslovanja, te pojednostavila komunikaciju, kako između nas u timu, nas i kolega u centrali, tako i u komunikaciji i sa našim poslovnim partnerima, klijentima i drugim AHK.

Kako je trenutno?

Veoma brzo smo se prilagodili online svakodnevnici, i sa čitavim timom, od samog početka pandemije, prešli na rad od kuće. Sa popuštanjem mjera, postepeno smo uveli rad u dva tima, te naizmjenično poslovali kuća-ured. Trenutno veći do tima posluje iz ureda uz poštivanje svih potrebnih mjera kako bi zaštitili sebe i druge. Djelomično i dalje poslujemo od kuće, obzirom da je uz pomoć digitalne transformacije, veliki dio administrativnih poslova moguće obaviti i van ureda.

Što se tiče same prirode posla, naše aktivnosti i projekati podrazumjeva veoma često lični kontakt sa poslovnim partnerima, organizacijama, klijentima, kao i sa članicama, kako u zemlji tako i u Njemačkoj. Naši projekti i usluge podrazumijevaju velikim dijelom organizaciju poslovnih sastanaka, organizaciju i učestvovanje na stručnim konferencijama i skupovima, posjete sajmovima, organizaciju studijskih (grupnih) putovanja, te ostale slične aktivnosti. Obzirom da smo imali već planirane projekte, ovakav način poslovanja je zahtijevao našu brzu reakciju i prelazak na online poslovanje što smo i učinili. Jedan dio planiranih projekata će biti realizovan u drugoj polovini godine, te se upravo nalazimo u fazi pripreme istih, tako da smo spremni i na virtualno obavljanje aktivnosti u sklopu planiranih projekata ukoliko situacija to i dalje bude zahtijevala. Između ostalog radi se projektima poput Inicijative za pronalaženje dobavljača u zemljama Zapadnog Balkana koja na jednom mjestu okuplja njemačke kupce sa dobavljačima iz BiH. Za septembar je planirana i stručna konferencija i organizacija poslovnih sastanaka (B2B) sa njemačkim firmama na temu „Biomasa i bioplin“. Osim toga i dalje radimo na programima stručnog usavršavanja i savjetovanja, te na programu obuke energetskih menadžera po programu EUREMnext. Za novembar je planiran i projekat na temu upravljanja otpadom, a svakako i dalje radimo na iznalaženju novih tema, ideja i načina poslovanja i komuniciranja.

Šta dolazi?

Sa novim izazovima, došle su svakako i nove mogućnosti. Vrlo brzo smo prihvatili i uveli nove modalitete poslovanja, stekli nove vještine, kako bi planirani projekti ipak bili realizovani, a što bi sigurno u drugim okolnosima išlo teže i sporije. Digitalizacija, virtualno poslovanje, online svakodnevnica, sve je to u vrlo kratkom roku postalo naše novo „normalno“. Na taj način smo pokušali da i dalje osiguramo i održimo kvalitet i uspjeh u poslovanju. Svakako da se u ovakvim situacijama otvaraju i mogućnosti za kreiranje i uvođenje novih tema, projekata i usluga.

Ipak, nadamo se što bržoj normalizaciji života i poslovanja, svjesni ekonomskih posljedica uzrokovanih pandemijom, i same činjenice da je normalizacija jako bitna za oporavak ekonomije kako bi ekonomske posljedice po sve nas bile što manje.

Šta ostaje?

Da li ste naučili nešto osobno ili lično za svoju kompaniju što biste željeli zadržati za budućnost?

Svako neobično iskustvo donese i nove spoznaje. U ovom slučaju kriza je pokazala odgovornost, jačinu i povezanost našeg tima. Osim toga, pokazali smo i našu sposobnost da prihvatimo i savladamo nove izazove i zadatke veoma brzo, lako i što je najbitnije, timski.

Posebno se pokazalo veoma važnim biti dijelom ovakve organizacije poput naše koja čini dio mreže od 140 komora u preko 90 zemalja širom svijeta, te imati podršku centrale i kolega, te sa kolegama iz AHK širom svijeta razmijeniti iskustva i razgovarati o njihovom suočavanju sa novonastalom situacijom i iznalaženju zajedničkih rješenja.

Naučili smo i da postoje drugačiji načini poslovanja i komunikacije, te ćemo sa povratkom normalizacije, zadržati ono što smo kroz ovo vrijeme naučili, isprobali i što se pokazalo efikasnim i dobrim. Veoma sam ponosna na ovakav tim i na organizaciju i radujem se biti dijelom istih i u budućnosti.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti