PANEL NA FMCG SUMMITU

Predstavnici industrije kafe u BiH: Promjene su sve izvjesnije

14.03.2023. 13:02 / Izvor: Akta.ba
PANEL

Trendovi i inovacije u kategoriji toplih napitaka u Bosni i Hercegovini tema je panela koji je održan danas u okviru 9. FMCG Summita koji se održava u Sarajevu.

Trendovi i inovacije u kategoriji toplih napitaka u Bosni i Hercegovini tema je panela koji je održan danas u okviru 9. FMCG Summita koji se održava u Sarajevu.

Panel je moderirao Jasmin Vakufac iz Nielsena IQ koji je sa predstavnicima proizvođača toplih napitaka u BiH Ninom Bijedić Mujanović direktoricom Vispaka, Srđanom Dabićem iz Grand Kafe, te Hrvojem Miletićem iz Eurovipa pokušao dati odgovor, kako stvoriti nove lojalne potrošače, unaprijediti kategoriju  i ponuditi inovacije na tržištu.

"Ovo je jedna veoma ugodna tema o kojoj svi Bosanci i Hercegovci vole da razgovaraju. Kategorija kafe kao najdominantnija u našoj zemlji je kategorija kojoj su potrošači i dalje lojalni. Međutim, činjenica je da su promjene jedino izvjesne i sve ono što se dešava na globalnom nivou bitno se odražava i na ponašanje samih potrošača. Izrazita dinamika posebno u segmentu komunikacije koja mijenja socijalne odnose u društvu jeste nešto što nameće i promjene u kategoriji kafe", kazala je Bijedić Mujanović u uvodom dijelu izlaganja.

LOJALNOST POTROŠAČA

Napominje da je kafa dio kulture Bosne i Hercegovine i ima dominantnu socijalnu ulogu. 

"Kako se ti socijalni odnosi mijenjaju, potreba za promjenama u kategoriji kafe je sve izvjesnija. Zapravo, ona je uvijek bila prisutna, ali sve viši intenzitet za promjenama nama svima nameće da brže i intenzivnije djelujemo za potrebama potrošača“, istakla je direktorica Vispaka. 

Ono što je dobro, dodaje, je da je ovo stabilna kategorija za koju se potrošač uvijek opredjeljuje, iako ima funkcionalne zamjene na tržištu.

nina bijedic

 

"Ovo je oblast koja primarno ima visoku lojalnost potrošača. U ovoj kategoriji kafe je veoma zanimljivo raditi i pred nama je jedna dinamična budućnost", poručila je ona.

Srđan Dabić se složio da je ova kategorija najvažnija za njih kao proizvođače kafe. Navodi da im u proteklom periodu nije bilo jednostavno, kao ni ostalim industrijama. 

"Odlaskom stanovništva izgubili smo i jedan veliki dio potrošača, a samim ti i prodaje. Ipak, sada se industrija kafe oporavlja, a prognoze za naredni period su jako dobre i obećavajuće", kazao je Dabić.

Naglašava da i situacija u Ukrajini znatno utiče na njihovu lokalnu proizvodnju. 

"U ovom trenutku uspjevamo u snabdijevanju sirovine, ambalaže, energije ali nas u tom pogledu očekuje neizvjestan i turbulentan period", kazao je on ispred Grand kafe.

Hrvoje Miletić iz Eurovipa podsjetio je da je kafa najpoželjniji napitak na svijetu. 

"Biti u ovoj industriji je jako izazovno, ali s druge strane i veliko zadovoljstvo nuditi proizvod široke primjene i pozitivnih konotacija", kazao je Miletić.

ZNAČAJ DIJASPORE

Osvrnuo se i na popularnu temu stalnog mijenjanja cijena kafe, rekavši da je na to uticalo više faktora. Prije svega, tu su klimatske promjene odnosno mraz i suša u Brazilu, zatim povećani troškovi transporta, te odnos dolara i eura. "Sada je kategorija stabilna, tako da smo i mi optimistični", poručio je Miletić.

Istakao je značaj dijaspore koja finansijski potpomaže ljude u Bosni i Hercegovini i koji svugdje u svijetu piju našu kafu. Osim prihodovne strane, ona je ta koja donosi nova iskustva i nove trendove potrošača.

Govoreći o tome ko diktira potražnju na tržištu BiH i koje su to skupine kojima se kao proizvođači obraćaju, poručili su da zajednički pristup nije moguć i da zahtjeva poseban pristup po regionima uz različite kanale komunikacije. 

"U našim kanalima komunikacije prije svega ciljamo kupovinu, zatim zadovoljstvo konzumacije. Ono u čemu imamo prednost su digitalni kanali komunikacije preko kojih gotovo pa direktno komuniciramo sa ciljanim potrošačima", kazala je Bijedić Mujanović.

Za kraj su najavili inovacije u tradicionalnoj kafi koje će donijeti dinamične promjene u ovoj kategoriji. 

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti