Završena konferencija

ABSL conference 2023.: Industrija globalnih poslovnih servisa najbrže rastući sektor u BiH

24.05.2023. 08:41 / Izvor: Akta.ba
ABSL

Foto: Emir Kurtanović

Dijeljenje znanja, umrežavanje i korisne teme su obilježile ovogodišnju konferenciju Asocijacije Poslovnih Servisa u BiH (ABSL) koja je održana jučer u Sarajevu.

Dijeljenje znanja, umrežavanje i korisne teme su obilježile ovogodišnju konferenciju Asocijacije Poslovnih Servisa u BiH (ABSL) koja je održana jučer u Sarajevu. 

Adi Softić, menadžer za odnose sa članicama u ABSL BiH istakao je za Akta.ba da su u ovoj organizaciji fokusirani na iskorake. Upravo ti iskoraci su žila kucavica ABSL BiH organizacije.

"Iskorak u suradnji sa privatnim i javnim sektorom, u suradnji sa talentima, sa novim članicama i partnerima kao i novim licima. To je ono što na kraju dana i oblikuje ovu industriju onim što jeste, a to je najbrže rastući sektor. Što se tiče ovogodišnje konferencije mi smo se zaista potrudili da tokom proteklih dvanaest mjeseci koliko je prošlo od naše druge konferencije osluhnemo puls kompanija članica kao i cjelokupnog tržišta”, kazao je.

Dodaje da su imali pomoć od svojih članica i partnera poput Coliersa i Manpowera, te da su tako dobili kvalitetne statističke uvide. Saznali su kakva su kretanja talenata kao i kakvo je stanje na tržištu nekretnina.

"Ovogodišnji slogan “Oblikovanje mogućnosti” je došao kao prirodan slijed našeg djelovanja na tržištu. Odlučili smo se da konferenciju po pitanju samog event managementa odradimo što je više moguće u suradnji sa kompanijama članicama. Cilj je bio da svako ko ima kvalitetne resurse da nam ih ustupi i bude involviran u sam event. Dakle, počevši od same agende, do engagement managera, PR djelovanje i slično", pojasnio je menadžer za odnose sa članicama u ABSL BiH.

Ove godine su se potrudili da osobe koje su predstavljene na konferenciji budu nove osobe iz kompanija članica.

"Ličnosti koje plijene svojim rezultatima i koji su bili preporuka različitih komunikacijskih timova iz kompanija članica. Odmakli smo se od toga da su samo direktori ti koji čine kompanije. To je jedna cijela managementska struktura koja doprinosi uspjehu. Osim toga ima i ekspertizu. Mislim da je današnji događaj samo jedan od pokazatelja našeg velikog iskoraka i napora koji činimo na dnevnoj bazi da asocijacija postane mjesto okupljanja umova koji žele dobro ovom društvu i napredak ove ekonomije, te umova koji osim biznisa prepoznaju važnost dijeljenja znanja, podataka i uzajamne saradnje. 

adi

Lansirana #womantogether mreža

Na ovoj konferenciji danas je lansirana i #womantogether mreže. Upravo ova mreža je pokazatelj koliko ova industrija brine o inkluzivnosti.

"Ovo nisu više samo puki kontaktni centri ili IT development firme. Ovo je čitav jedan ekosistem koji će ovu zemlju siguran sam odvesti na stazu prosperiteta. Također, napraviti jedan dugo očekivani krug od 180 stepeni. Da se desi konačno momenat promjene. Da postanemo svjesni koliko mi možemo ekonomski da značimo, i koliko ovaj sektor može da bude naš most na svijetu", poručio je Softić.

woman

ABSL povezuje vladu, privatni sektor i univerzitete

U prošloj godini svojim radom ova organizacija je doprinijela promjeni u našoj zemlji. Trudili su se da uvežu vladin sektor, privatne kompanije i talente. Tako su ostvarili saradnju i sa nekoliko fakulteta u našoj zemlji. 

"Kao broj jedan ono što je ključno za uspjeh u ovoj industriji je više studenta na fakultetima iz ove oblasti. Često mislimo da imamo dovoljno studenta, ali kada se uporedimo npr. sa Češkom mi imamo tri puta manje studenta po glavi stanovnika. Treba nam više studenta IT-a. Koliko god studenta da izađe sa fakulteta IT-a oni svi imaju svoje mjesto u poslovnom sektoru. To je zaista nešto nevjerovatno čega ranije nije bilo", istakao je Adnan Behmen predsjednik ABSL BiH za Akta.ba. 

Dodaje da su plate u IT sektoru dobre. Razlike u odnosu na druge zemlje u EU su minimalne jer IT ne poznaje granice.

"To će ako Bog da doprinijeti razvoju ovoga sektora i zaustavljanju odliva mozgova. Tako npr. vidimo da se u Poljskoj odliv mozgova promjenio i polajci se sada vraćaju u svoju zemlju. Mi želimo da to isto vidimo u našoj zemlji", naglasio je.

Pozitivno su iznenađeni kako su univerziteti prihvatili saradnju te koliko se zalažu i pomažu da se ona realizuje.

"Treba biti više škola IT u našoj zemlji. Fakultet poput FIT-a iz Mostara bi trebao biti u svakom većem gradu da bi zadovoljio potrebe tržišta", poručio je Behmen.

adnan

Članice ABSL BiH podijelile svoja iskustva

Neke od članica ove organizacije su na jučerašnjoj konferenciji podijelile svoja iskustva u ovom sektoru. Razgovarali smo sa predstavnicima iz kompanije koje su bile ovogodišnji sponzori. To su DDC MLS, Transcom i Webhelp.

DDC MLS, partner ABSL-a je kompanija koja je dio grupacije koja posluje na 4 kontinenta. Rast je ono što je obilježilo njihovu prethodnu godinu.

"To je definitivno bio odraz dobrog rada i uspješne poslovne godine. Čak smo premašili i budžet za 20%", kazao je Kemal Babić, direktor DDC-a.

Hibridni način rada i dalje je prisutan u ovoj kompaniji.

"To je način rada koji smo ustanovili početkom covida s tim da smo i prije donekle imali mogućnost rada od kuće. Pojavom pandemije došlo je do masovnijeg trenda rada od kuće. Naši uposlenici to smatraju prednošću, tako da 80% naših uposlenika koristi tu mogućnost.", pojasnio je.

No, uposlenicima koji rade od kuće nedostaje socijalizacije.

"To je ono što je teško premostiti uprkos modernim kanalima komunikacije. Taj element ljudskog odnosa “face to face” je ono što nedostaje", naglasio je Babić.

Nemaju u planu mijenjati način rada i dalje će održavati rad od kuće.

"Zadržavamo pravo da kao kompanija vratimo uposlenike u office onoliko koliko je potrebno da održe neki dodatni trening ili u slučaju kada imaju loš performans. Nakon toga su opet slobodni da rade od kuće. Za sada nismo imali poteškoća u ovakvom radu jer dosta ljudi na taj način štedi npr. vrijeme potrebno za prevoz", pojasnio je.

Ova kompanija je u rad ABSL-a uključena od samog početka.

"Mi smo članica osnivač ABSL-a. Ona je zaista dobra za našu zemlju i region jer promovira industriju koja je relativno nova za ovo područje. Jako veliki potencijal leži u ovoj industriji koja nudi mogućnost za masovno upošljavanje. Dakle, nudi se rad za kompanije iz internacionalnog okruženja koje dolaze u našu zemlju", poručio je direktor DDC-a.

absl

Transcom u BiH pronašao ljude sa domaćinskim pristupom poslu

Rad od kuće nije stran ni u kompaniji Transcom. Ova švedska outsourcing kompanija koja pruža usluge brige o korisnicima, prodaje, tehničke podrške i naplate putem široke mreže kontakt centara i agenata za rad kod kuće.

"Transcom služi kao podrška svim ostalim kompanijama neovisno od toga čime se bave. Ono što je jako dobro kod Transcoma jeste što je izuzetno velik da bude igrač na globalnom nivou, ali s druge strane dovoljno mali da i dalje vodi računa o svojim klijentima", kazao je Veljko Petrović, regionalni magare Transcoma.

U BiH su prisutni od 2020. godine.

"Počeli smo u pandemiji rad. Prešli smo put od 10 zaposlenih do 500.", pojasnio je.

Dodao je da nude winwin rješenje za klijente i zaposlene. 

"Pravimo okruženje u kojem postoji međusobno povjerenje i to je jedini osnov za rast. Krasi nas maksimalna agilnost jer bez nje ne bismo mogli da preživimo sve krize koje smo imali u posljednjem periodu.", naglasio je.

Planiraju ostati u BiH. 

"Krenuli smo od Tuzle, Zenice pa do Banje Luke. U nekom trenutku vjerovatno će biti i Sarajevo te Mostar. Radili smo dobro istraživanje tržišta i vidjeli smo da su talenti u manjim sredinama. Zato smo krenuli upravo odatle", poručio je Veljko.

Ono što je ova kompanija pronašla u našoj zemlji su ljudi sa stavom i domaćinskim pristupom poslu. To znači da poslu pristupaju vrlo ozbiljno i gledaju ga kao svoj.

"Kada imate takve ljude vrlo je lako ubjediti ljude sa strane da smo mi pravo riješenje da našim ljudima prepuste da budu glas njihovog brenda.", naglasio je.

ABSL im pomaže da naprave partnerstvo sa lokalnim vladama kako bi premostili administraciju koju je njihova industrija odavno prerasla.

webhelp

Webhelp u fokus poslovanja stavlja ljude

Korisnička podrška je ono što je u fokusu još jedne članice ABSL-a, a to je WebHelp. Na Balkanu uglavnom rade za klijente sa njemačkog govornog područja.

"Prošle godine u oktobru smo otvorili kancelariju u BiH. Od 2015. smo prisutni na Balkanu i danas brojimo 1700 uposlenika", kazala je Laura Pilath CDO Webhelpa.

U BiH su došli jer imamo veliki potencijal jer dosta stanovnika govori njemački jezik.

"Vjerujemo da možemo pronaći kvalitetne uposlenike i pronašli smo ih. Trenutno imamo posao za dva klijenta koji su u Njemačkoj i to je samo početak. U pitanju je jedna tehnološka i telekomunikacijska kompanija", istakla je Laura.

Novi su članovi u asocijaciji ABSL i prvi put su na konferenciji. 

“Kratko sarađujemo sa ABSL i sponzori smo današnje konferencije. Zaista nam je drago što smo dio ABSL-a i počašćeni smo upoznavanjem novih ljudi”, naglasila je.

Važno im je da grade brend koji će biti prepoznat kao dobar poslodavac koji pruža moderno i dobro okruženje za rad.

"Na uposlenike ne gledamo samo kao na broj. Oni su prije svega za nas osobe koje imaju vrijednost i cilj nam je da budu sretni. Sretni ljudi motivišu druge i pružaju sjajnu korisničku podršku", istakla je.

Rad u call centrima u BiH u posljednji vrijeme je dosta odraz čestih migracija uposlenika iz centra u centar. 

"Konkurencije je mnogo i mi smo svjesni da nismo prva BPO kompanija u BiH. Rad kod nas ne izgleda kao rad u uobičajnom call centru. Mi više djelujemo kao startup. Nudimo naravno besplatnu kafu, voće i ostalo, ali više je važno kako vi zapravo tretirate ljude. Kako razgovarate sa njima. Važno je da se osjećaju ugodno i cijenjeno. To je ono što nama daje vrijednost koju želimo njegovati", naglasila je.

Dodaje da žele da se njihovi uposlenici razvijaju i napreduju. 

"Ako ste danas agent to ne znači da trebate dugo biti na toj poziciji. Možete napredovati u team leader-a ili quality manager-a. To je ono što smatramo ključnim da zadržimo ljude", pojasnila je.

Ljudi su oni koje žele staviti u fokus svog brendiranja zato u objavama na društvenim mrežama stavljaju stvarne uposlenike.

"U početku smo često objavljivali informacije o oglasima, ali jako nam je važno da ljudi znaju sa kim će zapravo raditi. Također, da im prikažemo kako je tekao put naših uposlenika do unapređenja", ispričala nam je Laura.

Do naredne ABSL konferencije sve novosti iz ove organizacije nastavite pratiti na portalu Akta.ba.

E.O.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti