Dalekosežne posljedice po grad

Grad Beograd prodao svoj dio akcija u saobraćajnom preduzeću Lasta: Kupac nepoznat

04.03.2024. 08:11 / Izvor: N1 Srbija
Lasta

Lasta ima određenu tradiciju u poslovanju, ima brend i veliki broj linija kojima operiše.

Prije nekoliko dana prodat je dio akcija saobraćajnog preduzeća "Lasta" u vlasništvu grada Beograda, ali nije poznato ko je te akcije kupio.

Predsjednik Privremenog organa grada Beograda Aleksandar Šapić, najavio je proteklih dana da će GSP Beograd prepustiti privatnicima prigradske linije, ali, takođe, nije poznato koji privatnici će te rute dobiti.

Međutim, prema brojnim nezvaničnim izvorima, postoji mogućnost da iza oba slučaja stoji ista kompanija.

Jedna lasta od ovog proljeća ne čini gradska preduzeća, piše N1 Srbija.

Beograd je prodao svoj dio akcija u Lasti, kome se to toliko žurilo?

"Sve ono što je beogradsko ili nosi taj naziv oni to otuđuju. Privremeni organ je taj koji treba da donosi odluke koje se tiču tekućih i neodložnih poslova, tako kaže zakon", kaže Vladimir Obradović iz SSP.

Ne kaže ono što je urađeno – da se rasprodaje imovina i da se donose strateške odluke koje mogu imati dalekosežne posljedice po grad.

"Lasta ima određenu tradiciju u poslovanju, ima brend i veliki broj linija kojima ona operiše tako da mislim da bi to mogao biti dovoljan razlog za ulazak u vlasničku strukturu", kaže Branislav Jorgić, berzanski analitičar.

Kupac je tajni, Jorgić dalje objašnjava da tek kada pređe u vlasništvo nekog investitora koji posjeduje više od 25 odsto akcija, njegovi podaci moraju biti javno dostupni.

"Ali ima tu još dosta koraka da se napravi da bi se došlo do krajnjeg cilja", kaže Jorgić.

Prvi korak u preuzimanju biznisa, je tako napravljen, a na koga se najviše sumnja?

Na bilbordu piše, 75 godina svuda je vidim, međutim postoji mogućnost da je uskoro više ne vidite jer će lastu ustreliti sve moćnijii autobuski prevoznik "Strela", tvrde sagovornici N1.

Lasta već godinama posluje sa gubicima, ali ima ono što je "Streli" potrebno, veliku garažu pored auto-puta, blizu grada, jer se njihove nalaze u Obrenovcu i na Ubu.

"Isto tako smo svjedoci da mnoge linije koje je "Lasta" držala u posljednjim godinama su prepuštene upravo prevozniku "Strela", a negdje je čak i "Lasta" učestvovala u poslu upravo sa "Strelom Ub" i "Strelom Obrenovac" koja je njen najveći konkurent", kaže Ivan Banković iz Centra GSP Beograd.

Upitno je kako je to "Lasta" odlučivala da napusti tržište na odredjenim linijama, a "Strela" pronašla interes da te linije preuzme, piše N1.

"Strela jeste kompanija koja očigledno pretenduje da bude neko umjesto GSP-a, odnosno da ima najveći broj autobusa i u gradskom i u prigradskom prevozu putnika", kaže Banković.

A ko to drži luk koji odapinje "Strelu"?

"Javna je tajna da jedna grana vladajuće koalicije ima jak uticaj na njih", kaže Nikola Jovanović iz CLS.

"Strela", kaže Jovanović, hoće da preuzme kontrolu ne samo nad "Lastom" nego i nad privatnim prevozom u Beogradu, koji je, posljednjom odlukom Grada o dodjeljivanju novih linija privatnicima, počeo ozbiljno da ugrožava i GSP.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti