Sarajlije u Londonu pokrenule Agenciju koja ima Google Partner status

28.02.2017. 14:18 / Izvor: Akta.ba
Sarajlije u Londonu pokrenule Agenciju koja ima Google Partner status

Radi se o specijaliziranoj agenciji za online komunikacije, sa fokusom na plaćeno oglašavanje.

Sarajlije Edin Halilović i Semir Musić u Londonu su pokrenuli Agenciju Lilium Digital koja se bavi online oglašavanjem na ključnim platformama, a to su: Google Search & Display, Facebook, Instagram i YouTube. Radi se o specijaliziranoj agenciji za online komunikacije, sa fokusom na plaćeno oglašavanje. Osim navedenog, bave se i pripremom i adaptacijom kreativnih rješenja za web oglašavanje, savjetovanje u sferi online komunikacija s fokusom na e-commerce.

U razgovoru za poslovni portal Akta.ba Edin Halilović kaže kako je Lilium Digital nastao iz projekta koji za cilj ima pružiti kompanijama vrhunske usluge Google oglašavanja, u okviru svjetskih standarda i najboljih praksi Google oglašavanja.

"Potreba za ovakvim biznisom proizilazi iz činjenice da u Sarajevu ne postoji niti jedna kompanija koja ima stabila Google Partner status, iako je Google najveća platforma za oglašavanje i ujedno najveća i najjača kompanija u svijetu", kaže Halilović.

Firma iza koje stoji je relativno mlada, funkcionira godinu dana, registrovana je u Velikoj Britaniji gdje su smještene evropske ispostave Google-a i Facebook-a kao i većina drugih globalno jakih kompanija u oblasti online oglašavanja. Razlozi za to proizilaze kaže Halilović iz strategije prodora na globalno tržište online oglašavanja.

Pojašnava, kako digitalni marketing ubrzano preuzima primat obzirom na prednosti u odnosu na tradicionalne načine oglašavanja kakvi su televizija, outdoor, print i radio. Neke od prednosti online marketinga navodi su mjerljivost rezultata, dvosmjerna komunikacija sa korisnicima, niža cijena i fleksibilnije budžetiranje i najbitnije mogućnost preciznog targetiranja korisnika u vrijeme kada imaju potrebu za proizvodima i uslugama oglašivača. O važnosti digitalnog marketinga govori činjenica da je učešće digitalnog oglašavanja u ukupnim marketing budžetima kompanija na razvijenim tržištima između 50% i 70%, uz tendenciju daljeg rasta. Samo Google kao najjači igrač na tržištu generiše oko 80 milijardi dolara prihoda godišnje.

"Naša firma je u Google Partner programu, za što je potrebna registracija. Google Partner status se postiže nakon što zaposlenici kompanije polože ispite poznavanja ključnih Google platformi, ostvare aktivnost na nalogu u trajanju minimalno 90 dana i za to vrijeme potroše minimalno 10,000 dolara ili ekvivalent toga u drugim valutama, te ostvare standard najboljih praksi Google oglašavanja. Finalno, potrebno je da prođe godina dana od registracije MCC naloga (zbirni nalog svih klijenata) za Google partner status. Sve uslove smo ispunili izuzev posljednjeg koji zavisi od proteka vremena i biće osiguran za nekoliko mjeseci", kaže Halilović, pojšnjavajući kako je Facebook oglašavanje jedna od najznačajnijih aktivnosti online marketinga, koja podrazumijeva veliki broj tipova oglašavanja s ciljem osiguranja uobičajenih marketing ciljeva kompanija, kakvi su svijest o brendu, saobraćaj na web, downlod sadržaja, kreiranje baza kontakata i online prodaja. "Obzirom na veći broj klijenata koje zastupamo i značajne budžete raspolažemo Facebook business nalogom i dodatnim pogodnostima kakve su mogućnost verifikacije online medija i javnih ličnosti, spajanja fake stranica i sl."

Dobru saradnju imaju i sa bh. kompanijama, naročito sa stranim kompanijama koje posluju u BiH jer je Google oglašavanje standardna praksa na razvijenim tržištima.

Što se tiče domaćih kompanija i manjih firmi kaže kako je primjetan pozitivan trend u smislu budžeta za online oglašavanje. Ipak, problem s kojim se često susreću je rok naplate potraživanja koji može biti i duži od 60 dana, a plaćanja prema Google-u s naše strane se vrše unaprijed.

Kao problem navodi i ograničene budžete za marketing općenito u BiH, a i relativni udio online oglašavanja u ukupnom budžetu je srazmjerno mali, značajno manji od procenata na razvijenim tržištima i u pravilu se kreće do 5 % na nivou tržišta. Za ovakvu praksu pojašnjava postoji veći broj faktora kao što su loše poznavanje mogućnosti online oglašavanja, interesi agencija i dr. Ipak, kaže to je prilika za firme jer je cijena saobraćaja veoma niska, obzirom da se doseg kupuju po principima liciitiranja, što praktično znači da su Google i Facebook berze online prostora.

"Razumije se da je za vođenje biznisa potrebno mnogo truda, ali vrijeme u kojem živimo nam omogućava da se ravnopravno natječemo na globalnom tržištu i dokaz za to su sve IT kompanije koje posluju u BiH. Sve što je potrebno za rad sa tehnologijama je dobra volja i internet konekcija, a resursi za učenje su dostupni svima i ima ih u izobilju. Razlog što smo počeli raditi Google je naše poštovanje za Google kao tehnologiju i inovaciju koja omogućava svima da nauče raditi bilo šta, što nikada ranije nije bio slučaj. U tom smislu, nema opravdanja za bilo koga u našoj zemlji, bez obzira na očigledno nesređen sistem u svakom smislu", istakao je Halilović.

Njihovi dalji planovi su vezani uglavnom u pravcu povećanja broja zaposlenih i reinvestiranja, kako bi mogli servisirati veće Google agencije na globalnom planu. Što se tiče Bosne i Hercegovine, Halilović kaže kako žele postati prepoznatljiva Google agencija koja se bavi isključivo digitalnim oglašavanjem i koja je za taj posao specijlizirana.

"Smatramo da je ovo rastuće tržište u tom pogledu i da predstavlja odličnu priliku za biznis."

E. Kokor

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti