Treći regionalni specijalistički seminar - praktična primjena pravila nabavki
Seminar je namijenjen službenicima za javne nabavke ugovornih organa, kao i stručnim licima ponuđača koja učestvuju u pripremi ponuda u projektima..
TREĆI REGIONALNI SPECIJALISTIČKI
SEMINAR PRAKTIČNA PRIMJENA PRAVILA NABAVKI MEĐUNARODNIH FINANSIJSKIH INSTITUCIJA
PROJEKTI FINANSIRANI OD STRANE EVROPSKE BANKE ZA OBNOVU I RAZVOJ (EBRD), BANKE ZA RAZVOJ SAVJETA EVROPE (CEB) I SVJETSKE BANKE (WB)
Beograd
06. - 08.03.2019. godine
SEMINAR NAMIJENJEN
Službenicima za javne nabavke ugovornih organa, kao i stručnim licima ponuđača koja učestvuju u pripremi ponuda u projektima finansiranim od strane međunarodnih finansijskih institucija - EBRD, CEB, EIB, World Bank, KfW, sa akcentom na projekte lokalne samouprave. Prijaviti se mogu svi koji dolaze sa područja Srbije, Crne Gore, Makedonije, Hrvatske i BiH.
CILJEVI SEMINARA
- Upoznavanje sa važećim sistemima nabavke u svijetu i različitim pravilima i njihovim međusobnim odnosom
- Upoznavanje sa širim kontekstom funkcionisanja međunarodnih finansijskih institucija i nabavki koje se vrše po pravilima IFI's
- Sticanje znanja i vještina za vođenje nabavki konsultantskih usluga po EBRD procedurama
- Sticanje znanja i vještina za vođenje nabavki roba i radova po EBRD procedurama
- Sticanje znanja i vještina za upravljanje EBRD ugovorima
- Sticanje znanja i vještina za vođenje nabavki po CEB procedurama
- Sticanje znanja i vještina za vođenje nabavki po WB procedurama
SADRŽAJ SEMINARA
I. SISTEMI NABAVKI U SVIJETU
Uvod: Kratka historija nabavki
Pregled sistema nabavki
- EU legislativa o javnim nabavkama i korelacija sa Zakonom o javnim nabavkama
- Government Procurement Agreement (GPA)
- UNCITRAL model zakona i UN-ov sistem
- USA (Federal Aquisition Regulation)
- Ostale zemlje i njihova pravila
- Pravila nabavki multilateralnih razvojnih banaka (IFI's)
- Osnovne karakteristike
- Svjetska banka, historijat, misija i pravila nabavke
- Evropske banke:
- EIB, historijat, misija i pravila nabavke
- CEB, historijat, misija i pravila nabavke
- EBRD, historijat
II. POLITIKE I PRAVILA NABAVKI EBRD-a
Uvod:
- Misija Evropske banke za obnovu i razvoj
- EBRD projektni ciklus
- EBRD due diligence procedura prilikom kandidovanja projekata, procjena projekta i kreditni sporazum
- Procjena troškova i izrada plana nabavki
- Politike i pravila nabavki (PP&R)
Nabavka konsultantskih usluga
1. Uvodne napomene, potreba za nabavkom konsultantskih usluga
2. Procedure za izbor konsultanta zavisno od vrijednosti ugovora
3. Metode evaluacije
4. Generalna obavijest o nabavci - GPN
5. Poziv za izražavanje interesa, duga i kratka lista
6. Zahtjev za ponudu (RFP) - tipična struktura:
- pozivno pismo
- instrukcije za ponuđače i podaci o tenderu (priprema, dostavljanje i otvaranje
ponuda, evaluacija ponuda, priprema izvještaja, pregovori, prigovori i žalbe)
- obrasci za pripremu tehničke i finansijske ponude
- projektni zadatak i njegovi ključni elementi
7. Standardni tipovi konsultantskih ugovora:
- “time-based" i “lump-sum" forme ugovora, osnovne karakteristike
- opšti i posebni uslovi ugovora, prilozi
Nabavka roba i radova
- Metode nabavki roba i radova
- Proces nabavki roba i radova
- Izbor tenderskog postupka i osnovni koraci
- Pretkvalifikacija
- Two-Stage Tender
- Priprema tenderske dokumentacije i osnovna struktura TD: instrukcije za ponuđače, podaci o tenderu, obrasci
- Zahtjevi investitora
- Tehničke specifikacije
- Priprema, dostavljanje i otvaranje ponuda
- Evaluacija ponuda i priprema izvještaja
- Dodjela ugovora
- Mehanizam žalbi
III UPRAVLJANJE UGOVORIMA
Osnovni principi
- Analiza rizika
- Standardni tipovi ugovora, osnovne odredbe
- Upravljanje FIDIC ugovorima (FIDIC Contract Management)
- Osnovni principi
- Upravljanje projektima
- Priprema projekata
- Uloga investitora u projektu
- Uloga izvođača u projektu
- Uloga nadzora u projektu
- Analiza rizika
- Ostali učesnici (podizvođači)
- Početak, tok i završetak radova (osnovni principi)
- Preuzimanje radova
- Period za otklanjanje nedostataka
- Varijacije
- Odštetni zahtjevi
- Rizik i odgovornost
- Viša sila
- Zaključci
IV PRAVILA NABAVKI CEB-a i WB
Banka za razvoj Savjeta Evrope (nastanak, razvojni ciljevi, zemlje djelovanja)
Razvojni projekti Banke za razvoj Savjeta Evrope (finansijski i projektni portfolio; procedura odobravanja projekata)
Procedure javnih nabavki Banke za razvoj Savjeta Evrope
Primjena u praksi
Case study
Svjetska Banka (nastanak, razvojni ciljevi, zemlje djelovanja)
Razvojni projekti Svjetske Banke (finansijski i projektni portfolio; procedura odobravanja projekata)
Procedure javnih nabavki Svjetske Banke - novi okvir od 01.06.2016.godine
Primjena u praksi
Case study
Odnos između domaćeg legislativnog okvira i MDB procedura za sprovođenje postupka javnih nabavki
PREDAVAČI
Josip Jakovac, dipl.iur., IMPPM, Agencija za javne nabavke BiH
Diplomirani pravnik, šef grupe za normativno-pravne poslove u Agenciji za javne nabavke BiH, trener trenera javnih nabavki ToT projekta Evropske komisije i trener javnih nabavki AJN. Primarno se bavi izradom zakona i podzakonskih akata, transpozicijom legislative EU, monitoringom javnih nabavki, poboljšanjem sistema nabavki u oblasti odbrane i logistike, prevencijom korupcije i implementacijom međunarodnih projekata. Bio je predsjedavajući stručnog tijela (radne grupe) Vijeća ministara BiH za izradu ZIDZJN koji bi trebao reformirati sistem javnih nabavki u BiH. Part-time konsultant i trener za javne nabavke. Održao preko 100 seminara i radionica za više konsultantskih kuća i BH vladu koje su pokrivale skoro sve aspekte nabavki. Izlagač na više međunarodnih konferencija i autor i koautor 7 knjiga i niza stručnih članaka. Nosilac je i titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima (IMPPM program).
Davor Vučković, dipl.ing.građ, IMPPM, Autoputevi RS
Diplomirani inžinjer građevinarstva zaposlen u Javnom preduzeću “Autoputevi Republike Srpske” - Priprema projekata za izgradnju autoputeva finansiranih od strane IFI institucija. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova i usluga prema procedurama EBRD-a i EIB-a, te na pripremi projekata za sufinansiranje od strane WBIF-a i IPA programa. Nosilac je titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima (IMPPM program). Project Manager i vođa PIU tima za autoput Prnjavor-Doboj.
Tarik Duraković, dipl.ing.građ, IMPPM, JP Autoceste FBiH
Diplomirani inžinjer građevinarstva zaposlen u Javnom preduzeću Autoceste Federacije Bosne i Hercegovine – Služba za nabavke po međunarodnim procedurama na poziciji višeg stručnog saradnika za pripremu i realizaciju projekata. Posjeduje višegodišnje praktično iskustvo u izradi strategija nabavki i ugovaranja, pripremi investicionih programa i provođenju nabavki radova i usluga prema procedurama EBRD-a, EIB-a, KfW-a i drugih međunarodnih finansijskih institucija. Nosilac je i titule magistra upravljanja javnim nabavkama Univerziteta Tor Vergata iz Rima (IMPPM program).
Predrag Knežević, Mast. prav., Jedinica za upravljanje projektima u javnom sektoru Vlade Republike Srbije
Master pravnik u Jedinici za upravljanje projektima u javnom sektoru, osnovane od strane Vlade Republike Srbije. Pravni konsultant (Technical Assistance) Svjetske Banke iz oblasti javnih nabavki i konsultant iz oblasti javnih nabavki i građevinarstva za niz naručilaca u Republici Srbiji. Osnovne akademske i master studije završio na Pravnom fakultetu Univerziteta u Beogradu. Trenutno doktorand na Pravnom fakultetu Univeziteta u Beogradu, uža pravna naučna oblast – Međunarodno pravo, Međunarodne Finansijske Institutucije (MFI's). Stipendista Vlade Republike Grčke i Vlade Republike Indije (Aristotelov Univerzitet u Solunu, Univerzitet na Kritu i International Management Institute New Delhi). Primarno se bavi implementacijom razvojnih projekata finansiranih od strane Međunarodnih Razvojnih Banaka u Republici Srbiji (Regionalni program stambenog zbrinjavanja, Program Modernizacije Škola, Projekat Istraživanje i Razvoj u javnom sektoru itd.), odnosno sprovođenjem i realizacijom javnih nabavki u skladu sa procedurama međunarodnih finansijskih institucija (Banka za razvoj Savjeta Evrope, Evropska Investiciona Banka, Svjetska Banka). Održao niz seminara i radionica za veliki broj lokalnih samouprava i ostalih relevantnih institucija u Republici Srbiji u vezi sa sprovođenjem međunarodnih razvojnih projekata. Participant i predavač na velikom broju regionalnih i međunarodnih konferencija iz oblasti EU prava, javnih nabavki i građevinarstva. Takođe, autor niza stručnih članaka iz oblasti javnih nabavki i građevinarstva. Pored ostalog, završio i Diplomatsku akademiju Ministarstva spoljnih poslova Republike Srbije.
RASPORED SEMINARA
Registracija učesnika 09:00 - 09:30
09:30 - 16:00 srijeda 06.03.2019.
09:30 - 16:00 četvrtak 07.03.2019.
09:00 - 11:00 petak 08.03.2019.
METODOLOGIJA RADA
Interaktivni seminar sa iznošenjem problematike učesnika u postupku javne nabavke, zajednička diskusija i pronalaženje rješenja za konkretne situacije. Prikazat će se određene prezentacije, uključiti teorijska analiza, ali najveći dio je posvećen praktičnim iskustvima i primjerima.
Preuzmite PDF PROSPEKT seminara sa svim potrebnim informacijma na sljedećem linku: PDF PROSPEKT
Prijavite se ONLINE - Kliknite na link i na dnu članka nalazi se ONLINE REGISTRACIJA: ONLINE REGISTRACIJA
Rezervišite svoje mjesto na vrijeme, jer je broj učesnika ograničen.
Prijave traju do: 26.02.2019.
Za više informacija obratite se:
KVENTUM d.o.o. Poslovno-edukativni centar
Tvornička broj 3, 71 000 Sarajevo
Bosna i Hercegovina
Tel: +38733621268
Fax: +3873362 273
Mob: +38761307131
E-mail: info@kventum.ba
Web: www.kventum.ba
FB: www.facebook.com/kventum.ba
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.