Zakoni o slobodi pristupu informacijama i Zakoni o zaštiti ličnih podataka
Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u svom radu susreću s primjenom navedenog Zakona.
POZIV NA SAVJETOVANJE
ZAKONI O SLOBODI PRISTUPU INFORMACIJAMA I ZAKONI O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA
(uloga i značaj, principi, suprostavljene norme) veza Zakona o slobodi pristupu informacijama sa Zakonom o zaštiti ličnih podatka i Zakonom o zaštiti tajnih podatka
PROCES REVIZIJE DIPLOMA U FEDERALNIM INSTITUCIJAMA U SKLADU SA NAVEDENIM ZAKONIMA
26. APRIL 2019. GODINE HOTEL „HOLLYWOOD“ – ILIDŽA
Pravo na pristup informacijama predstavlja vrlo važan institut sa aspekta načela transparentnosti i Ustavom zajamčenog prava na pristup informacijama. Navedeno područje uređeno je zakonima o slobodi pristupa informacijama koji uređuju pravo na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija koje posjeduju tijela javne vlasti. Dakle, obveznici primjene zakona su tijela javne vlasti, koja pravilnom primjenom navedenog zakona omogućuju zainteresiranoj javnosti uvid u svoj način rada i tako im omogućuju dostupnost informacija koje posjeduju, čime se „ulijeva“ povjerenje građana u sistem javne vlasti.
Savjetovanje ima svrhu educirati sve koji se u svom radu susreću s primjenom navedenog Zakona, bilo u tijelima javne vlasti ili pak od strane zainteresiranih podnositelja zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija. Cilj savjetovanje je dakle, tumačenje odredbi zakona o slobodi pristupa informacijama i ostalih srodnih propisa kao što su zakoni o zaštiti ličnih podataka u Bosni i Hercegovini, a sve kroz interakciju s polaznicima.
CILJNA SKUPINA:
Savjetovanje je namijenjeno: rukovodećim državnim službenicima, državnim službenicima i namještenicima organa uprave Bosne i Hercegovine svih nivoa, članovima uprava društava i javnih ustanova, zaposlenicima u pravnim odjelima, odjelima općih i kadrovskih poslova, odjelima za upravljanje ljudskim resursima/HR menadžerima, članovima vijeća zaposlenika, kao i svima onim koje interesuje navedena tematika.
Cilj savjetovanja je da se učesnicima pojasne osnovna načela koja se ogledaju kroz krajnji cilj propisa (uloga i značaj, principi, suprostavljene norme navedenih propisa, lex specijalis propisi o uvidu u dokumentaciju itd).
Također, će se od predstavnika nadležnih organa dati uputa i način otklanjanja nastajanja grešaka u gore navedenim postupcima uz davanje jasnih uputa učesnicima savjetovanja da svoje postupanje, rokove, utvrđivanje činjenica i tome sl., usklade sa odredbama važećih zakona iz navedenih oblasti uz jasno isticanje granica kršenja normi.
PREDAVAČI:
Prof. dr. Ljubinko Mitrović, Ombudsmen za ljudska prava Bosne i Hercegovine;
Elvira Dilberović, ministrica, Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke;
Nedim Mehmedbašić, inspektor rada;
Mag. iur. Edvin Šarić dipl. pravnik, stručnjak za disciplinske postupke i medijaciju;
TEME SAVJETOVANJA:
PRAVNA LEGISLATIVA O SLOBODI PRISTUPA INFORMACIJAMA U BiH
Obveza organa uprave u odnosu na pravo na pristup informacijama
- Osnovna načela prava na pristup informacijama;
- Obveze tijela javne vlasti;
- Objavljivanje dokumenata - savjetovanje s javnošću;
- Javnost rada;
- Službenik za informiranje;
Ograničenja prava na pristup informacijama
- Obveze i mogućnosti ograničenja prava na pristup informacijama;
- Test razmjernosti i javnog interesa;
- Ostvarivanje prava na pristup informacijama i ponovnu upotrebu informacija;
- Rokovi;
- Rješavanje o zahtjevu;
- Primjeri iz prakse;
________________________________________________________________________________________________________________
Broj računa. 3387202206410406, UniCredit Bank d.d. Sarajevo, Poreski i PDV broj. (4)302447020000, Statistički broj. 4302447020000
Nadzor nad provedbom zakona o slobodi pristupa informacijama
- Žalbeni postupak;
- lice za informisanje;
- Inspekcijski nadzor nad provedbom zakona;
- Naknada troška prava na pristup informacijama;
- Prekršajne odredbe;
- Primjeri iz prakse;
Veza Zakona o pravu na pristup informacijama sa Zakonom o zaštiti ličnih podatka,
i Zakonom o zaštiti tajnih podatka
- Osnovna obilježja Zakona o zaštiti ličnih podatka, Zakona o tajnosti podatka, Zakona o zaštiti tajnosti podataka;
- Dodatna ograničenja pristupu informacijama prema navedenim zakonima;
- Primjeri iz prakse;
PRAVNA LEGISLATIVA O ZAŠTITI LIČNIH/OSOBNIH PODATAKA U BiH
- Pregled obaveza institucija i privrednih subjekata u skladu sa GDPR Uredbom;
- Različiti osnovi za zakonitu obradu podataka;
- Obrada i postupanje sa dokumentacijom koja sadrži lične podatke radnika (matična evidencija radnika, personalni dosijei i elektonska personalna evidencija);
- Obrada i postupanja sa podacima klijenata;
- Postupak ustupanja podataka drugim subjektima;
- Prenos podataka u inostranstvo;
- Obavezne odredbe Pravilnika o zaštiti ličnih podataka;
- Obavezne odredbe Plana sigurnosti (normativnog akta) o zaštiti ličnih podataka;
- Praktičan rad: Izrada plana sigurnosti o zaštiti ličnih podataka;
- Registracija evidencija koje sadrže lične podatke;
- Evidencija o zaposlenima;
- Evidencija o plaćama;
- Evidencija o video nadzoru
- Praktičan rad: Primjeri uspostavljanja i vođenja evidencije o zaposlenima (svi kontrolori) i evidencije klijenata (privredna društva);
- Prekršajne odredbe Zakona o zaštiti ličnih podataka;
INSPEKCIJSKI NADZOR I ZAŠTITA LIČNIH PODATAKA
- Zaštita ličnih podataka u vršenju inspektorskih ovlaštenja;
- Utvrđivanje identiteta subjekta i drugih lica od značaja za inspekcijski nadzor;
- Pregled, fotografisanje i snimanje osoba, poslovnih i drugih prostorija, objekata, procesa rada i proizvodnje i sl.;
- Saslušanje stranaka, svjedoka i drugih lica čija je izjava od značaja za utvrđivanje činjenica u vršenju inspekcijskog nadzora;
- Blagovremeno dostavljanje traženih podataka i dokumentacije i odazivanje pozivu, za lični dolazak subjekta nadzora u prostorije inspekcijskog organa radi davanja podataka u vezi sa inspekcijskim nadzorom;
- Postupanje sa ličnim podacima prilikom podnošenja prijava odnosno tretiranja zahtjeva za inspekcijski nadzor podnesenih od građana, preduzeća i drugih organizacija;
- Spriječavanje zloupotrebe podnosioca i prijavioca zahtjeva za inspekcijski nadzor;
- Zaštita ličnih podataka prilikom postupanja po obavezi obavještavanja podnosioca prijave/zahtjeva za inspekcijski nadzor, o ishodu inspekcijskog nadzora;
- Obaveza čuvanja ličnih podataka kao službene tajne;
- Postupanje u situacijama kada nije moguće zaštititi lične podatke /identitet/ podnosioca zahtjeva za inspekcijski nadzor i onda kada on to izričito zahtijeva;
- Vršenje inspekcijskih radnji kod drugih lica koja nisu subjekt nadzora, ako se kod njih obavlja djelatnost, nalaze stvari, predmeti, isprave i sl., koja/e su od značaja za inspekcijski nadzor kod subjekta nadzora;
- Odbijanje učestvovanja zatečenih lica u objektu a u postupku nadzora;
- Razmjena ličnih podataka u međusobnoj saradnji organa uprave;
- Postupanje sa ličnim podacima radnika u smislu odredbi Zakona o radu (Sl. list FBiH br: 26/16);
- Podaci koji se ne mogu tražiti od lica koja traže zaposlenje (razgovor, anketiranje, testiraje, konkursne procedure i sl.);
- Izuzetak kod ustupanja tajne nakon prestanka radnog odnosa;
- Diskreciona ocjena za utvrđivanje činjeničnog stanja;
- Postupanje i/ili traženje na uvid podataka o zdravstvenom stanju radnika kao posebnoj kategoriji ličnih podataka;
- Pitanja i odgovori
PROCES REVIZIJE DIPLOMA U FEDERALNIM INSTITUCIJAMA
- Inicijativu za pokretanje revizije diploma;
- Odluka Vlada Federacije BiH;
- Mjere i aktivnosti;
- Predmet revizije svi uposlenici u federalnim organima uprave, federalnim institucijama, zavodima, agencijama, direkcijama i drugim organima čiji je osnivač Federacija BiH;
- Revizijom će biti obuhvaćeni imenovani dužnosnici, državni službenici i namještenici u ovim institucijama;
- Nosioci aktivnosti Federalno ministarstvo obrazovanja i nauke/znanosti i Federalno ministarstvo pravde, Agencija za državnu službu F BiH;
- Status nižih nivoa vlade kantona, gradovi i općine.
POČETAK SAVJETOVANJA: 9:00 h
KOTIZACIJA ZA UČEŠĆE SA UKLJUČENIM PDV-om.
180,00 KM po jednom učesniku;
165,00 KMpo osobi za dva i više učesnika iz istog pravnog subjekta;
150,00 KM po osobi za predplatnike „PRAVNOG KONSALTINGA”
Kotizacija uključuje:
(Radni materijal, Welcome paket, kafe pauze sa osvježenjem, zajednički ručak, besplatni parking uz stalan nadzor, certifikat o učešću na savjetovanju).
Pored navednog za sve učesnike savjetovanja obezbijeđeni su bez dodatne naknade (besplatno) elektronski modeli svih akata neophodnih za postupke sa savjetovanja kao i primjeri sudskih presuda.
Napomena:
Pozivamo vas na rezervaciju što prije slanjem prijavnog obrasca, uz napomenu da budžetski korisnici svakako mogu prisustvovati savjetovanju uz odgodu plaćanja ali uz obaveznu prijavu!
Narudžbenicu slati na fax: 033/472-317 ili E-mail: info@apke.ba,, Broj učesnika je ograničen.
Program savjetovanja i obrazac za „online“ prijavu mogu se naći na web stranici www.apke.ba
PRIJAVA ili upitima na E-mail: info@apke.ba.
Za više informacija pozovite info telefon: 033/863-446, 061/849-330.
Prijava i program
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.