Google će pratiti koliko trošite na karticama i to dijeliti s oglašivačima

26.05.2017. 10:30 / Izvor: Nezavisne novine
Google će pratiti koliko trošite na karticama i to dijeliti s oglašivačima

Google već prati kartične transakcije Taktika ove kompanije, koju dugo godina uspješno primjenjuju, jeste da korisnicima omoguće besplatan pristup uslugama i proizvodima.

Google je u drugoj polovini devedesetih pokrenut kao web pretraživač, a tokom godina ova kompanija je zavladala internetom te danas njeni servisi poput Gmaila, YouTubea, Chrome, Google Mapsa i drugih imaju više od milijardu korisnika. Takođe, Google dominira i mobilnim tržištem gdje njegov mobilni operativni sistem Android instaliran na više od dvije milijarde uređaja, a veliki novac ulažu i u projekte budućnosti poput autonomnim vozila.

Taktika ove kompanije, koju dugo godina uspješno primjenjuju, jeste da korisnicima omoguće besplatan pristup uslugama i proizvodima, ali im uz njih prikazuju i reklame te upravo od oglašavanja zarađuju najveći dio novca. Kako bi kompanijama koje ulažu milijarde dolara u oglašavanja na Googleovim servisima pokazali koliko su oglašivačke kompanije na internetu uspješne te kako se odražavaju na prodaju u offline svijetu, ova će kompanija koristiti vještačku inteligenciju za praćenje potrošnje putem bankovnih kartica korisnika u trgovinama.

Zahvaljujući ovim podacima koje Google prati i koje će dijeliti s oglašivačima, oni bi napokon mogli saznati koliko su zaista uspješne njihove kampanje na internetu i koliko te kampanje utiču na prodaju u (offline) trgovinama, a Google već sada prati skoro sedamdeset odsto svih transakcija putem kartica u SAD-u. Ovo je prvi put da je Google omogućio svakom oglašivaču praćenje uticaja marketinških akcija na svim uređajima i putem svih kanala na samo jednom mjestu, objavili su na Googleovom blogu.

Google, zahvaljujući servisima poput AdWordsa, Analyticsa i DoubleClicka, već ima brojne informacije o korisnicima te ih kombinuje s informacijama o tome šta su korisnici pretraživali i koji su im se oglasi prikazivali, a takođe posjeduju informacije o lokacijama s pametnih telefona tako da Google zna kada su korisnici pregledali oglase te jesu li nakon toga proizvode koje su vidjeli u oglasima pretraživali na internetu, odnosno jesu li ih kupili u trgovini. Praćenje potrošnje na karticama korisnika samo je još jedan udar na privatnost, prenijeli su na BBC-u mišljenje nekih kritičara ove kompanije.

"Ono što mi je zaista fascinantno jeste da su kompanije postale iznimno namjetljive kada je u pitanju prikupljanje podataka te su takođe postale još tajnovitije", komentarisao je Mark Rotenberg iz Electronic Privacy Information Centera.

Ipak, treba napomenuti kako Google neće imati pristup detaljima o proizvodima koje su korisnici kupili, već samo o vrijednosti kupovine ostvarene u određenom periodu. Takođe, korisnici će moći ograničiti ovu mogućnost praćenja potrošnje, a Googleovci kažu kako će sve podatke koje korisnike povezuju s potrošnjom u trgovinama kriptirati kako bi bili sigurni u slučaju hakerskih napada i krađe podataka.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Pauza